Newsletter to elektroniczna forma biuletynu/czasopisma rozsyłanego za pomocą poczty elektronicznej do prenumeratorów.

W zależności od zastosowania danego newslettera, tj. w portalu pracy, w sklepie internetowym, w serwisie społecznościowym, itp, przygotowywany jest formularz rejestracyjny dla prenumeratorów. Formularz taki powinien być prosty i szybki do wypełnienia, aby nie zniechęcać zainteresowanych osób, ale co najważniejsze musi umożliwiać określenie preferencji, tak aby otrzymywana na ich podstawie informacja nie stała się niechcianym spamem. Całość rejestracji odbywa się automatycznie i w czasie rzeczywistym, oszczędzając pracę administratorom portalu. Moduł newslettera systemu Geopard CMS do pełnej rejestracji wymaga dodatkowo od użytkownika weryfikacji, która polega na kliknięciu w link maila autoryzującego, takie proste zabezpieczenie pozwala unikać sytuacji, w której treść maila trafia do osoby, która nie wyraziła zgody na jej otrzymywanie lub do jest wysyłana do nieistniejących odbiorców. Podobnie jak w procesie rejestracji i weryfikacji danych osobowych, proces usunięcia użytkownika z listy prenumeratorów wymaga potwierdzenia specjalnym linkiem dezaktywującym subskrypcję, tj. przez samych zainteresowanych i bez ingerencji administratora.

Od strony panelu administracyjnego, widoczna jest lista prenumeratorów do których wysyłane są informacje. Jeśli zaistnieje taka potrzeba administrator ma możliwość selekcji odbiorców do których chce wysłać daną wiadomość. Moduł newslettera umożliwia redakcję treści wiadomości wysyłanej mailem, ale równie dobrze może ona zostać zautomatyzowana, np. w przypadku dodawania nowych ogłoszeń czy ofert pracy, a nawet w przypadku dodawania kolejnej aktualności na stronie czy produktu w sklepie internetowym.

Najważniejsze korzyści płynące dla administratora portalu wzbogaconego o moduł newslettera, to:

  • możliwość uzyskania bazy osób, które odwiedziły portal oraz nawiązania z nimi stałego kontaktu
  • zarządzanie kontaktami z użytkownikami portalu poprzez pocztę elektroniczną
  • szybki oraz bardzo prosty sposób pozwalający na administrowanie wysyłką biuletynów informacyjnych do zainteresowanych osób, czasami nawet w 100% automatyczny (np. ofert pracy)
  • utrzymywanie systematycznego kontaktu z prenumeratorami i zachęcanie ich do częstszego odwiedzania serwisu
  • oszczędność czasu pracy osób administrujących portal, poprzez automatyzację bądź opcję wysyłki jednej wiadomości do wielu odbiorców
  • spójność graficzna newslettera wraz z całością serwisu
  • daje sposób na szybkie i proste poinformowanie zainteresowanych osób o nowościach/ofertach, promocjach, itp.

Najważniejsze korzyści płynące dla prenumeratorów newslettera, to:

  • szybka i prosta rejestracja, przy pomocy prostego formularza pozwalająca określić swoje preferencje, na podstawie których otrzymuje on na swoją skrzynkę pocztową już wyselekcjonowane informacje
  • dostęp do bezpłatnych potrzebnych informacji/ogłoszeń
  • możliwość zapisania się, modyfikacji bądź usunięcia swoich danych z listy prenumeratorów w dowolnym momencie